De Actie Kerkbalans 2023 is van 14 tot 28 januari, met als thema: ‘Geef vandaag voor de kerk van morgen’. In deze periode kunt u ook van de Stiftsgemeente een brief verwachten. De kerk is een plek om tot jezelf te komen of anderen te ontmoeten, een markant gebouw, een plek om te vieren en te geloven – voor iedereen heeft de kerk een eigen betekenis. We willen een plek zijn waar iedereen terecht kan, of je nu lid bent of niet. Maar dat gaat niet vanzelf. De kerk krijgt geen subsidie. Onderhoud van de kerk, diverse activiteiten zoals o.a. de filmavonden en de gespreksgroep, maar ook de koffie na iedere zondagse dienst, de dominee, de organist, de wekelijkse zondagsbrief, het kerkenwerkboekje en administratie kosten geld. Daarom is er de Actie Kerkblans.

Geeft u ook voor de kerk van morgen? Doe dan mee. Samen kunnen we van betekenis zijn en blijven voor de mensen om ons heen. Uw gift aftrekken voor de belastingaangifte? Geef dan als periodieke gift. Zo kunt u meer geven zonder dat het u meer kost. Een periodieke gift moet u schriftelijk vastleggen voor minimaal vijf jaar achtereen. Ook de kerk moet het formulier ondertekenen. Geïnteresseerd? Neem dan contact op met Ineke Leeuw (i.leeuw@stiftsgemeente.nl). Zij helpt u graag.