In de serie Muziek en Bezinning wordt op zondagmiddag 10 april, om 15.30 uur ‘s middags, het lijdensverhaal van Jezus verteld aan de hand van de muziek van Johan Sebastiaan Bach in de Stiftskerk te Weerselo. Delen uit de Johannes en Mattheus passie van Bach worden afgewisseld met Bijbelteksten.

Het is deze zondag Palmpasen, het begin van de Goede Week. Palmpasen, Allerzielen en Kerst zijn de drie momenten waarop de Stiftsgemeente muziek centraal stelt als middel tot bezinning. Deze keer wordt het geheel muzikaal ondersteund door Capella Gudula uit Lochem onder leiding van Els Dijkerman. Zij is jaren kerkmusicus van de Gudulakerk te Lochem en verzorgt daar al vele jaren onder andere muziekvespers.

De entree is vrij, maar een ruimhartige vrije gift na afloop wordt zeer op prijs gesteld. Na afloop is er gelegenheid voor een drankje in de Stiftsschool.

Hieronder kunt u direct naar de uitzending. het concert is gratis te bekijken. Wilt u toch een kleine bijdrage doen scan dan de Qr-Code scannen aan de rechterkant

Wilt u een bijdrage doen? Scan onderstaande QR-Code