Vanuit heel de Protestantse Kerk in Nederland sturen gemeenteleden ook dit jaar weer een Paasgroet aan gevangenen in binnen- en buitenland. Een paasgroet doet goed. Ontvangers realiseren zich dat er aan hen gedacht wordt en dat er mensen zijn die zich inleven in hun situatie. In 2020 is het thema ‘Sta op’. Pasen, verhaal van de Levende! Het is goed om de boodschap van Pasen elk jaar opnieuw door te geven.

Ook wij als Stiftsgemeente doen mee aan de Paasgroetenactie. We versturen dit jaar dubbele kaarten aan gedetineerden in Nederlandse gevangenissen. De bovenste kaart is voor de gedetineerde. Zet u daarop uw naam (geen adres!) en een bemoediging. De onderste kaart kan de gedetineerde zelf versturen en zo contact houden met de buitenwereld. Ook kunt u een gewone, enkele kaart versturen. Deze gaat naar een Nederlandse gevangene in het buitenland. Op de zondagen 22 en 29 maart kunt u na de dienst kaart(en) kopen in de hal van de kerk. Deze kaart kost €1,50 (inclusief verzending en extra postzegel op de dubbele kaart). De ZWO-commissie zorgt voor het versturen; het enige wat u hoeft te doen is de bovenste kaart van naam en tekst te voorzien.

Wilt u meer weten over de actie, kijk dan op www.kerkinactie.nl/paasgroetenactie.

Omdat er komende weken geen diensten zijn in de Stiftskerk, kunnen we geen paaskaarten t.b.v. gedetineerden verkopen. Het zou jammer zijn als deze groep dit jaar ‘vergeten’ wordt. Ik zou graag via de mail toch kaarten willen verkopen. Als u mij telefonisch (0541-661930) of per mail (inabilman@hotmail.com) laat weten hoeveel kaarten u wilt versturen, zal ik ze namens u ondertekenen en versturen.

Afrekenen kan per bank (banknummer:  NL24 RABO 030 942 8750) t.n.v. I. Bilman, of een keer contant als alles weer normaal is.